+387 63 400 260 info@herzegovinabike.ba POSTANI ČLAN/PARTNER
+387 63 400 260 info@herzegovinabike.ba POSTANI ČLAN/PARTNER

Zašto se isplati biti „Bike Friendly“ regija

Gradovi i regije diljem Amerike i Europe ulažu velike svote novca u poboljšanje biciklističke infrastrukture, u sklopu plana i projekta koji će se isplatiti kroz turizam i turističke aktivnosti na otvorenom. Kada se zajednice usredotoče na poticanje biciklizma, koristi su jasne. Od povećanja vrijednosti nekretnina i trgovinskih aktivnosti do sigurnijih ulica i zdravijih građana. Donosimo nekoliko razloga zašto gradovi koji računaju na biciklizam imaju svjetliju budućnost.

Biciklizam potiče gospodarstvo

Biciklizam je veliki posao koji je posljednjih godina uveliko zaživio u Americi, a sada je izgledno da i Europa preuzima dobra iskustva. Prema izvješću Outdoor Industry Foundation, biciklizam godišnje doprinosi s 133 milijarde dolara Američkom gospodarstvu. Studije pokazuju da biciklistička industrija i biciklistički turizam (uključujući i zdravstvene koristi od biciklizma) stvaraju radna mjesta, gospodarsku aktivnost i donose uštede.

Portland, OR, koji je dobio status Platinum-level Bicycle Friendly Community, imao je 90 milijuna dolara dobiti kroz biciklističke aktivnosti u samo jednoj godini. Gotovo 60% te aktivnosti došlo je od trgovine, smještaja i restorana, iznajmljivanja i popravaka. Preostali dio gospodarske aktivnosti došao je od biciklističkih događaja, proizvodnje i distribucije bicikala te profesionalnih usluga poput biciklističkih posredovanja i više.

Biciklističke staze poboljšavaju vrijednost nekretnina

Bike Friendly“ gradovi, odnosno gradovi koji ulažu u biciklizam i vrijednosti ovog oblika mobilnosti mogu biti vrijedniji na tržištu. Studija iz 2006. godine u Minneapolisu otkrila je da su prosječne vrijednosti kuća porasle 510 eura za svaku parcelu koja je bliže biciklističkoj stazi. Biciklističke staze i objekti imaju pozitivan, statistički značajan utjecaj na vrijednosti nekretnina.

Gradovi naklonjeni biciklistima povećavaju trgovinsku aktivnost

Bike Friendly“ gradovi također koriste trgovinama koje nemaju veze s biciklizmom. Prema studiji Sveučilišta San Francisco State, 66 posto trgovina na Valencia Streetu u San Franciscu izvijestilo je da im se poslovanje poboljšalo nakon što je grad smanjio širinu za automobile, proširio pješačke staze i uložio dodatna sredstva u biciklističku infrastrukturu.

U New Yorku, DOT je izgradio zaštićenu biciklističku stazu i otoke za pješake na Columbus Avenueu, najprometnijem „shoping“ bulevaru za bogataše na gornjoj zapadnoj strani grada. Porezni prihodi porasli su 20% u drugoj godini kada su biciklističke staze bile implementirane. Još jedna Newyorška četvrt također je imala koristi od investicija u biciklističku infrastrukturu. Nakon što su ulice u gušćem i kaotičnom radničkom kvartu na jugu Bronx-a postale sigurnije, prodaja u trgovinama porasla je za 50%.

Biciklistički prijateljski gradovi pomažu tvrtkama privući vrhunski talent

Bike Friendly“ gradovi važni su za tvrtke koje traže stabilne i društveno odgovorne radnike,o odnosno milenijalce kako ih zovu u Americi, a funkcionalna biciklistička infrastruktura pomaže tvrtkama privući te talente. “Države i gradovi se natječu za najpokretniju generaciju ikada, pa stvaratelji poslova i inovatori zaista se zalažu za te pogodnosti“, rekao je Bill Nesper, koji vodi program Bicycle Friendly America u League of American Bicyclists.

Više od bilo koje druge generacije, milenijalci su multimodalni. Zajednice koje privlače milenijalce nude mnoštvo prijevoznih opcija. Prema izvješću Millennials and Mobility američkog udruženja javnog prijevoza, milenijalci radije voze bicikl i koriste autobus nego podzemnu željeznicu, hodaju ili voze automobil. U sljedećem desetljeću, milenijalci će činiti 50-70% radne snage. Tvrtke koje gledaju prema budućnosti znaju da je ispunjavanje potreba ove određene generacije način da ostanu privlačne novim, vrhunskim talentima u godinama koje dolaze.

Biciklističke zajednice su zdravije

Vožnja bicikla do posla pomaže putnicima da dosegnu preporučenih 60 – 90 minuta tjelesne aktivnosti dnevno kako bi spriječili kronične bolesti i sprječili nezdravo debljanje. Prema istraživanju iz 2003. godine američkog Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi, “programi tjelesne aktivnosti na radnom mjestu mogu smanjiti kratkoročno bolovanje za 6 – 32%, smanjiti troškove zdravstvene zaštite za 20 – 55%, i povećati produktivnost za 2 – 52%.” Studija iz Kopenhagena koja je obuhvatila 30,604 ljudi pokazala je da biciklisti imaju 40% manji rizik od smrti tijekom razdoblja istraživanja u odnosu na one koji to nisu radili. Biciklisti također su prosječno imali jedan dan manje izostanaka s posla zbog bolesti svake godine u odnosu na one koji nisu koristili bicikl.

Biciklizam smanjuje troškove zdravstva

Zdravi biciklisti znače povećanje uštede na troškovima zdravstva. Trideset minuta dnevne vožnje biciklom može uštedjeti 544 eura po osobi u godišnjim troškovima zdravstvene zaštite. Studija koja je analizirala obrasce putovanja otkrila je da bi, ako bi ljudi polovicu svojih putovanja od pet kilometara ili manje obavljali biciklom, regija mogla uštedjeti 7.3 milijarde eura na troškovima zdravstvene zaštite i spasiti 1,100 života godišnje.

Ceste prijateljski naklonjene biciklistima su sigurnije

Kada zajednice ulažu u biciklističku infrastrukturu, ulice postaju sigurnije za sve. Gradovi s visokim postotkom biciklizma obično pokazuju znatno niži rizik od smrtonosnih sudara za sve korisnike cesta. Davis, CA bio je prvi grad koji je stekao “platinasti” status od strane Liga američkih biciklista i često se naziva “biciklističkom prijestolnicom Amerike”. Od 1996. do 2007. godine, Davis je imao samo devet smrtnih prometnih nesreća. Unatoč najvećem postotku biciklističkih putnika u Sjedinjenim Državama, nijedna od tih nesreća nije uključivala bicikliste.

Portland, OR, još jedan grad s platinastim statusom biciklizma, vidio je gotovo 50% smanjenje smrtnih nesreća na cestama kako je povećavao udio biciklističkog načina prijevoza s 1.2% u 1990. na 5.8% u 2000. „Bike Friendly“ zajednice sigurnije su za sve korisnike cesta, bez obzira na vrstu prijevoza koji se koristi.

Kada zajednice ulažu u biciklističku infrastrukturu, svi imaju koristi. Sveukupno, biciklisti su zdravije osobe, a ulice prijateljski naklonjene biciklistima su sigurnije za sve na cesti. „Bike Friendly“ zajednice imaju ekonomske koristi, uključujući veću trgovinsku aktivnost i povećanu vrijednost nekretnina. Dokazi su jasni: biciklizam donosi velike koristi zajednicama koje ga prihvaćaju!

POKROVITELJ UDRUGE: TURISTIČKA ZAJEDNICA HNŽ/K

POKROVITELJ UDRUGE: CAPRIOLO MOSTAR

📞 Kontaktirajte nas

Get a Question?

Do not hesitage to give us a call. We are an expert team and we are happy to talk to you.

+387 63 400 260

info@herzegovinabike.ba

Proceed Booking